Tillbaka

Förlängd RJ85+ skonarrigg

Hej,
Jag har fått tag på ett renoveringsobjekt som från grunden är en RJ 85 men som någon troligtvis under 70talet förlängde och höjde fick bogspröt och skonarrigg och en helt ny däcklayout med mahogny ruff teak däck mm. Däcket blev inte tså bra så det kom in vatten och mycket blev förstört, tidigare ägaren började renovera men nu har jag tagit över. Just nu är skrovet helt tomt och ett nytt däck ska läggas Är det någon som känner till denna båts historia?

Janne R
2019-01-22 18:30
Email: rastander15@gmail....

Tyvärr Janne, med den beskrivningen är det små chanser att få fram något. För mig som medlemsansvarig att börja nysta behövs minst följande info för att börja nysta;
- segelnummer som RJ85
- att båten varit medlem i RJ-förbundet

Med vänlig hälsning//Roffe A
Medlemsansvarig RJ-förbundet

Rolf Andersson
2019-02-13 11:19
Båtnr: 303

Hej Rolf! Som ägare av RJ85 med nummer 399 (alla fall på seglen) blir jag ju nyfiken på vad som skulle gå att hitta om vår båt. Har den kanske funnits i forumet tidigare eller har någon stött på den? När vi köpte den för 7 år sen verkade den inte ha seglats på ett tag och de vi köpte av visste inte mycket om dens historia.

Petter
2019-06-10 23:36
Båtnr: 399

Petter, det jag kan berätta för dig är att båten med största sannolikhet är byggd på Tollare 1974 eller 1975.
Båten och dess ägare var medlem i RJ-förbundet 2010 och har troligtvis funnits i Stockholmsområdet under alla år. Tyvärr kan jag inte se något om tidigare ägare efter införandet av GDPR, som bara tillåter oss att spara uppgifter om aktiva medlemmar i RJ-förbundet.
Bli medlem i RJ-förbundet, kostar bara 150:-/år.

Rolf Andersson
2019-07-08 13:22
Båtnr: 303

Namn* Email
Båtnr Hemsida
Spamtest* (fyll i motsatsen till inombordare med små bokstäver)
Text*